הירקות שהכי כדאי ומומלץ לצרוך

כולם יודעים שירקות הם בריאים ושחשוב לשלב כמה שיותר מהם בתזונה היומיומית. ירקות  הינם עשירים בוויטמינים (חוץ מוויטמינים כמו ויטמין D אשר נמצא במזונות אחרים ופחות בירקות) יחד עם זאת, יש ירקות שנחשבים ליותר בריאים ומומלצים לצריכה בהשוואה לאחרים.
אז אם גם אתם תוהים באלו ירקות מדובר, להלן רשימה של ירקות מומלצים, שלא כדאי לכם לוותר עליהם:

ירוקי עלים

ירקות ירוקים עלים מציעים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים בשל תכולת החומרים התזונתיים העשירים שלהם. ההמלצה היא להקפיד ולשלב בתזונה ירקות כמו:  תרד, קייל, מנגולד, חסה ועוד.. ירקות אלו עשירים בנוגדי חמצון, הם דלים בקלוריות והם מספקים מגוון רחב של וויטמינים חשובים כמו: A, C וויטמני B. בנוסף הם כוללים גם מינרלים: סידן, ברזל ומגנזיום וסיבים תזונתיים שונים.

ירקות ממשפחת המצליבים

על משפחה זו נכללים ירקות כמו:  ברוקולי, כרובית, כרוב ניצנים וכרוב. ירקות אלו נחשבים לבעלי ערכים תזונתיים גבוהים והם כוללים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. היתרונות המזוהים עם אותם ירקות: העובדה שהם עשירים בגלוקוזינולטים ולכן מסייעים במניעת סרטן, העובדה שהם בעלי תכונות נוגדות חמצון ועשירים בוויטמינים כמו: וויטמין C, וויטמין E ובטא – קרוטן והרשימה עוד ארוכה.

ירקות שורש

ירקות שורש כוללים בין היתר: גזרים, בטטות, סלק, לפת וצנוניות.
ירקות שורש הם למעשה ירקות שגדלים מתחת לאדמה, בדרך כלל בצורה של שורש בשרני או פקעת. ירקות אלה מוערכים בזכות התוכן התזונתי שלהם, אורך חיי האחסון שלהם, והרבגוניות בבישול.
ירקות אלו עשירים בוויטמינים ומינרלים חיוניים. בירקות אלו סיבים תזונתיים אשר מסייעים לעיכול, מסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם, תומכים  בתחושת שובע ובכון לסייע בניהול משקל.

פלפלים

פלפלים אדומים, ירוקים, צהובים וכתומים עשירים בוויטמינים, במיוחד ויטמין C. פלפלים מתוקים וחריפים כאחד, הם ירקות מזינים המספקים מגוון של ויטמינים חיוניים, מינרלים ותרכובות מועילות אחרות.

עגבניות

עגבניות הן ירקות המהווים מקור טוב לוויטמינים, במיוחד ויטמין C ואשלגן. הם מכילים גם ליקופן, בעלי תכונות נוגדות חמצון.

בצל ושום

בצל ושום לא רק מוסיפים טעם למנות אלא גם בעלי יתרונות בריאותיים רבים ומגוונים, כולל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. מכיוון ששני הירקות מתאפיינים בטעמים מעט חריפים, ניתן לשלב אותם במאכלים שונים ולאכול אותם במצבים שונים – לאחר טיגון, בישול וכיוצא בזה.

חציל

חציל הינו ירק דל בקלוריות ומקור טוב לסיבים בריאים לגוף ונוגדי חמצון. מעבר לכך, הוא גם נחשב לירק טעים ומשביע וניתן להכין ממנו מגוון רחב של מאכלים מסוגים שונים.

אפונה

אפונה אומנם לא נחשבת ממש כירק אלא כצמח ממשפחת הקטניות. אבל, היא גם טומנת בחובה לא מעט ערכים תזונתיים שחשוב להכיר. בין היתר, היא מהווה כמקור טוב לחלבון, סיבים, וויטמינים ומינרלים שונים.

דלעת

הדלעת עשירה בבטא-קרוטן ובסיבים תזונתיים ולכן, מומלץ גם לצרוך אותה בכמות יחסית גדולה – כמובן, ניתן לשלב אותה בבישולים כחלק בלתי נפרד ממאכלים שונים.

סלק

סלק הוא ירק המכיל נוגדי חמצון, סיבים וחומצה פולית – ניתן לאכול סלק חי או סלק מבושל, על פי טעם או העדפה אישית.

צנוניות

צנונית נחשבת לירק שהינו דל בקלוריות, בנוסף ביכולתה לספק ויטמין C.

לסיכום, ההמלצה היא להעשיר את התזונה בירקות מסוגים שונים ובעיקר מהסוגים אשר צוינו כאן. כמובן, שכדאי לנסות ולשלב את הירקות בכמה שיותר ארוחות במהלך היום – ניתן לצרוך אותן בתצורות שונות – ירקות חיים, ירקות מבושלים, כחלק מתבשילים, בסלטים ובמגוון רחב של ארוחות.

תוכן עניינים

כתבות נוספות