השפעות עבודה מרחוק על בריאותינו

אחד השינויים המרתקים שהתרחשו בשוק העבודה במהלך השנים, בוודאי מאז הופעת האינטרנט וביתר שאת בעקבות מגיפת הקורונה, היא המעבר לעבודה מרחוק או במילים אחרות, עבודה מהבית.

נכון שמאז ומתמיד היו אנשים שעבדו מהבית, אך היה מדובר בבעלי מקצוע בתחומים מאוד ספציפיים. עם השנים, ההתפתחות הטכנולוגית, בדגש על רשת האינטרנט, הביאה לגידול עצום במספר העובדים, התפקידים והמשרות והענפים, בהם אפשר למצוא היום עובדים מהבית. מגיפת הקורונה שתקפה אותנו ב-2020, אילצה מקומות עבודה רבים לבקש מעובדים לעבוד מהבית, וחלקם החליטו להמשיך עם זה, גם אחרי שהמגפה מוגרה והחיים שלנו חזרו לשגרה.

לצד היתרונות הרבים של עבודה מרחוק, עבור העובדים ועבור מקומות עבודה, אזי שיש גם דברים אחרים שצריך להתייחס ולקחת בחשבון. למשל, כל ההיבט הבריאותי של עבודה מהבית. על פניו זה לא אמור להיות שונה באופן משמעותי מעבודה במשרד, אך ישנם הבדלים מסוימים שחשוב להכיר, לשים לב אליהם ולדעת כיצד לטפל בהם.

מדוע יש הבדלים בהיבט הבריאותי בין עבודה במשרד לעבודה מהבית

לפני שנציג מספר נקודות בהן יש עבודה מהבית משפיעה על הבריאות שלנו אחרת מאשר עבודה במשרד, נסביר במספר נקודות, מדוע בכלל יש הבדלים.

נקודה ראשונה, סביבת עבודה. בסופו של דבר, משרד, חנות או מקום אחר, נועד לעבודה. הוא בנוי במטרה לייצר סביבת עבודה מתאימה. הן במרחב, הן בריהוט והן בפריטים אחרים. הבית לא נועד לכך ולא בהכרח בנוי באופן שמתאים לעבודה.

לדוגמא, פריטי ריהוט לא מתאימים בהכרח לישיבה ממושכת מול מחשב. זה יכול להשפיע על היציבות, על התנועה, וזה בוודאי יכול להשפיע על מאפיינים ספציפיים בגוף, בין אם זה גב ובין אם זה רגליים.

נקודה שנייה, במקום עבודה אנחנו עובדים על פי לו"ז מסוים ואנחנו מודעים לעובדה שעלינו לנקוט בצעדים בשביל שלא יכאב לנו. בבית, לא תמיד זה מתאפשר, מה עוד שהרבה פעמים דברים חיצוניים יכולים להשפיע על התנהלות סדירה, מה שמונע מאיתנו גם לקחת הפסקות, לבצע דברים שנועדו להקל עלינו מבחינה בריאותית.

לדוגמא, אנחנו לא נקפיד ללכת או להניח את הגוף בצורה נכונה מה שיכול לייצר דורבן ברגל, כאבים באזור המותניים, כאבים בגב ועוד.

לאילו דברים אנחנו צריכים בעת עבודה מהבית?

מלבד הדברים שציינו, כמו דורבן ברגל, כאבי גב, כאבי מותניים, ישנם עוד מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם במהלך עבודה מבית. דברים שיכולים להשפיע עלינו. למשל, מאמץ בעיניים. מאחר ואנחנו יושבים מול המחשב שעות ארוכות ולא תמיד יש לנו את התנאים המתאימים, זה יכול לייצר מאמץ ולהשפיע על הראייה שלנו.

עוד דוגמא זה כל מה שקשור לחשיפה לרעשים. למרות שאנחנו נמצאים בתוך המרחב הפרטי שלנו, אזי שאנחנו חשופים להרבה מאוד רעשים, שלא בהכרח נהיה חשופים להם במשרד או בסביבת עבודה. זה יכול להשפיע עלינו בטווח הרחוק.

תוכן עניינים

כתבות נוספות