הגעתם לגיל השלישי? כך תקפידו על תזונה נכונה

בני גיל הזהב מבינים שגופם כבר אינו כתמול שלשום ובעקבות השינויים השונים שחווה הגוף יש צורך לשנות גם את אורחות החיים. אחד השינויים המהותיים ביותר שיש צורך לעשותם הוא שינוי בתזונה, כיוון שבגיל זה מערכת העיכול פועלת אחרת מכפי שנהגה עד לרגע זה. בנוסף, ככל שתדעו מה טוב לכם מבחינה תזונתית, אילו מאכלים ומשקאות מומלץ שתצרכו ומאילו מוטב שתימנעו, כך הדבר יקל עליכם לשמור על תזונה נכונה. לפניכם רשימה מסודרת מאילו מאכלים מוטב להימנע כדי לשמור על הגוף שלכם באופן מיטבי.

משוגעים על חריף

אומנם האהבה לחריף היא דבר שלא ניתן להסבירו במילים, פעמים רבות אלו שכה אוהבים אותו, יחושו כי המזון מעט תפל מבלי נגיעה חריפה שמקפיצה את כל הטעמים בפה. יחד עם זאת עם הגיעכם לגיל המוזהב מומלץ להפחית את האכילה של מזון חריף, זאת משום שהוא עלול לגרום לכם לחוש כי העיניים שלכם דומעות, קצב דפיקות לב מהיר ולחץ הדם שעולה, כמו כן ייתכן שפתאום תרגישו שאתם מזיעים יותר. בנוסף לכל אלו, מערכת העיכול שלכם עלולה להגיב לצריכת של מזונות חריפים באופן קיצוני, דבר שיגרור תחושה של בחילות שאף עשויות להגיע במקרי קיצון להקאות, כאבי בטן, טחורים, כאבים ביציאות וגם פעילות המעיים שלכם עשויה להפוך למוגברת. מערכת העיכול בגיל השלישי הופכת לאיטית יותר ומכאן שגם ההשפעות של מזון פיקנטי וחריף עשויות להיות קשות יותר ואף להימשך לאורך זמן רב יותר מאשר בעבר.

יין ישמח לבב אנוש

זה נכון שלשתות מעט יין מידי פעם זה נחמד, בגיל השלישי אפילו צריכה מועטה של אלכוהול יכולה לגרום להשפעה שלילית על הגוף. למשל, גברים בגיל השלישי אשר סובלים מתופעה של ערמונית מוגדלת עלולים למצוא את עצמם סובלים בעשרות מונים יותר מאשר בעברם מבריחת שתן, הנובעת הן מכך שאלכוהול הוא חומר משתן והן מכך שזהו רק חלק מתסמיניה של התופעה. ובמקרה שאינכם סובלים מתופעה של ערמונית מוגדלת יש לזכור כי בגילים אלו השרירים של האגן חלשים יותר וכך גם השליטה על הסוגרים. כדי לא להחמיר את המצב ולסבול מבריחה או דליפה של שתן, מומלץ לצרוך כמה שפחות אלכוהול. כמו כן, בגילים אלו רבים נוטלים תרופות מרשם על בסיס יומי אשר שילובן עם אלכוהול אינו מומלץ כלל.

אוהבים קפה? כדאי להמעיט בכמות

ממש כמו שאלכוהול הוא חומר משתן כך גם הקפאין, דבר שיכול לגרום לכם לבריחת שתן ולתחושה של אי נעימות. עם הגיעכם לגיל השלישי יש הרבה דברים שתוכלו ליהנות מהם אך ההמלצה היא ללא כל צל של ספק להמעיט בצריכה של קפאין. נסו לשתות כוס קפה אחת בבוקר או אם אתם זקוקים לכוס תה, עדיף לשתות חליטות ללא קפאין כמו קמומיל, שומר צ'אי מסלה ועוד. יש מגוון טעמים עצום שניתן ליהנות ממנו מבלי לצרוך גם את הקפאין. סיבה נוספת שעדיף להימנע מהצריכה שלו היא משום שהוא גם מעורר, דבר שעלול לפגוע מאוד באיכות השינה שלכם.

חמוצים וכבושים

ייתכן שלא חשבת למצוא ברשימה הזו מלפפון חמוץ, זיתים או כרוב כבוש אך בכל אלו קיימים רמות גבוהות מאוד של נתרן אשר יכול לגרום לעלייה של לחץ הדם. בנוסף, אנשים אשר צורכים נתרן בכמויות גבוהות עלולים ללקות בדלקת פרקים ניוונית גם מפאת המלחים הגבוהים בגופם וגם מפאת גילם.

מים מים בששון

לא סתם נאמר המשפט הזה בגילה ובדיצה. מים הם מקור החיים, והם הדבר הכי טוב והכי בריא שבני גיל הזהב יכולים לצרוך. מים מסייעים למערכת העיכול לעבוד טוב יותר, מסייעים בניקוי הרעלים של התרופות השונות מהגוף, מסייעים במניעת התייבשות, במיוחד כשאתם חשים שקר לכן ואתם לא שותים מספיק ומסייעים להרוות צימאון באופן הטוב ביותר. נמליץ לכם לצרוך הרבה מים לאורך כל השנה ומידי יום ביומו לחיים טובים ובריאים יותר.

גיל שלישי

תוכן עניינים

כתבות נוספות

הלבנת שיניים

השיניים שלנו, כמו כל דבר אחר בגוף, עוברות שינויים עם הזמן. הצהבה של השיניים היא תופעה נפוצה שיכולה להיגרם ממגוון סיבות כמו עישון, תזונה לקויה, הזדקנות ואפילו גנטיקה. אך בזכות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות הלבנת שיניים הפכה לפשוטה, מהירה ונגישה מתמיד. הנה כל מה שחשוב לדעת על השירות המבוקש ביותר ברפואת השיניים.