איך לטפל בבעיות עור – טיפים מנצחים!

העור של כל אחד מאיתנו ובעיקר עור הפנים, חשוף ללא מעט מפגעים ובין היתר: קרני השמש, לכלוך ואבק, רדיקאליים חופשיים וגורמים מזיקים אחרים..
כחלק מכך, הענקת טיפול איכותי ויעיל לעור, יכולה לסייע גם במניעת הבעיות וגם בטיפול בהן – במקרים בהם הן כבר מופיעות.

להלן מספר טיפים מנצחים אשר יסייעו לכם לטפל בבעיות עור שונות בצורה המיטבית:

מתחילים באבחון מקור הבעיה

בכדי לטפל בבעיית עור, חשוב תחילה לזהות את סוג הבעיה ואת מקורה.  יש שורה של בעיות עור נפוצות שהיכרות איתן יכולה לסייע במטרה ובין היתר: אקנה, אקזמה של העור, פסוריאזיס, כוויות שמש, עור יבש, עור שמן, כתמי פיגמנטציה, צלקות אקנה וקמטים.
לעיתים מספיק מבט על העור בשביל להבין ולהגדיר את סוג הבעיה. יחד עם זאת, ההמלצה היא בכל מקרה התייעץ עם רופא עור אשר יוכל לאבחן ולקבוע בצורה מקצועית ומעמיקה באיזו בעיה מדובר.

הגדרת שגרת טיפוח ויישומה בפועל

יש לקבוע שגרת טיפוח יומית המותאמת לסוג העור ולבעיות שונות אליהן הוא חשוף.
שגרת טיפוח שכזאת אמורה לכלול בדרך כלל: הקפדה על ניקוי עור הפנים, פילינג עדין, לחות ומריחה של קרם הגנה לפנים. .
ההמלצה היא לבחור בתבונה את מוצרי הטיפוח ולוודא שמדובר במוצרים עדינים, אשר אינם מכילים כימיקליים או רכיבים קשים – אשר עלולים לסתום את הנקבוביות או יגרמו את העור.

ניקוי העור על בסיס קבוע ובצורה יסודית

ההמלצה היא להקפיד על ניקוי יסודי של העור פעמיים ביום, בוקר ולילה – זאת באמצעות תכשיר ניקוי עדין ואיכותי המתאים לסוג העור.
מומלץ מאוד להימנע מסבונים קשים ומשימוש במים חמים – מכיוון שאלמנטים אלו עלולים להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו ולהחמיר בעיות עור מסוימות.

שימוש בלחות

יש להקפיד על שמירת הלחות של העור, זאת על ידי שימוש בקרם לחות המתאים לסוג העור.
חשוב להיות מודעים לעובדה כי לחות מסייעת בשמירה על נראות העור ובריאותו, והיא חיונית לטיפול בבעיות נפוצות בעור כמו: יובש, קשקושים וגירויים.
כמובן, שיש להקפיד ולבחור בתבונה את מוצרי הלחות בהם עושים שימוש – יש לוודא שהם מותאמים לסוג העור ואף לבדוק את רשימת הרכיבים של אותם המוצרים.

הגנה על העור מפני נזקי השמש

יש להקפיד על מריחת קרם הגנה בכל יום, גם בימים מעוננים ואפילו במהלך חודשי החורף (זה שהשמש לא יוקדת לא אומר שהיא לא מסבה נזק).
קרם הגנה מסייע להגן על העור מפני קרני UV מזיקות שעלולות לגרום לכוויות שמש, הזדקנות מוקדמת וסרטן העור.

התמודדות נכונה עם מצבי אקנה

אם אתם מתמודדים עם אקנה, והחלטתם להשתמש לצורך כך במוצרי טיפוח ייעודיים ללא מרשם. ההמלצה היא לבחור את אותם המוצרים בקפידה. יש לוודא שהמוצרים הנבחרים לצורך המטרה מכילים רכיבים כמו בנזואיל פרוקסיד, חומצה סליצילית או רטינואידים..
רכיבים אלו ידועים בזכות היכולות שלהם לסייע בפתיחת סתימת נקבוביות ולהפחתת דלקתיות. כאשר מדובר באקנה במצב חמור או כזה שלא ניתן לטפל בו עם תכשירים ביתיים, יש להיוועץ  ברופא עור לקבלת טיפולים בעלי מרשם.

איך להתמודד עם אקזמה של העור ופסוריאזיס?

אם אתם מתמודדים עם  אקזמה או פסוריאזיס, ההמלצה היא השתמש במוצרי טיפוח עדינים ונטולי ריח ולחות באופן קבוע – זאת בכדי להרגיע את העור ולהעניק לו לחות.
רופא העור עשוי להמליץ ​​על תרופות במרשם כמו:  קורטיקוסטרואידים מקומיים או פוטותרפיה בכדי לטפל בצורה המיטבית בסימפטומים המאפיינים מצבים אלו.

טיפול בכוויות שמש

אם אתם מתמודדים עם כוויות שמש יש לעשות שימוש בקומפרסים קרירים, ג'ל אלוורה או קרמי לחות המכילים רכיבים מרגיעים. מעבר לכך, חשוב להימנע מחשיפה נוספת לשמש ולהגן על העור ועל הגוף בצורה מקסימאלית מפני קרני השמש.

תוכן עניינים

כתבות נוספות