מתכונים מפנקים וטעימים

מי לא מכיר את ההרגשה שמתחשק לו משהו מתוק? בין אם אחרי הארוחה, בין אם ליד הקפה, הרי שמשהו מתוק תמיד סוגר את הפינה. ישנם אנשים שבוחרים לקנות דברי מתיקה כאלו ואחרים שמאפשרים להם להנות ממשהו מתוק מתי שהם רק רוצים וישנם כאלה אשר יותר אוהבים להכין דברי מתיקה ביתיים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מתכונים לדברי מתיקה שונים, אך אם אתם אוהבים שוקולד ובא לכם משהו טעים ומתוק אשר לא ידרוש מכם יותר מדי השקעה, כדאי שתכירו שתי מתכונים בסיסיים ביותר שיכולים להעניק לכם את האפשרות להנות מעוגיות או עוגה מלאים בשוקולד, מתוקים, טעימים ומפנקים.

מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס

יש מקרים שבהם עוגיות קניות מחנות או מאפייה זה מספיק טוב בשבילנו אך כשיש חשק לעוגיות שוקולד צ'יפס חמות ונימוחות, אין ספק כי עוגיות תוצרת בית הם הבחירה הנכונה והיחידה. בין אם מדובר על עוגיות לשעות אחר הצהריים של עונת הקיץ או לימי הגשם הקרירים של החורף, אין כמו העוגיות הללו. אם אתם מחפשים מתכון איכותי לעוגיות שוקולד צ'יפס טעימות ונימוחות, כדאי מאוד שתכירו את המתכון הבא:

חשוב מאוד שתדעו שבכדי שהעוגיות יהיו נימוחות כדאי מאוד להשתמש בחמאה רכב ולא כדאי לוותר על השלב של הקצפת החמאה עד שהתערובת תהיה בהירה ותפוחה. התוצאה תהיה עוגייה בעלת מרקם קריספי מבחוץ, רכב ודביקה מבפנים.

מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות שגם מבוגרים וגם ילדים אוהבים בגרסה קלה להכנה:

המצרכים הנדרשים הם:

200 גרם חמאת תנובה

1 כוס סוכר חום

1 כפית תמצית וניל

2 ביצים

2 כוסות קמח

1 כפית סודה לשתייה

1 כפית מלח

3/4 כוס שוקולד ציפס

יש להשתמש בתבנית של התנור לצורך אפיית העוגיות.

כיצד מכינים?

בשלב הראשון יש לחמם תנור לחום בינוני של 180 מעלות, לרפד תבנית אפייה בנייר אפייה.

שנית, יש לערבב בקערה את החמאה, הסוכר, הווניל והביצים

בשלב השלישי יש להוסיף באופן הדרגתי את הקמח, הסודה לשתייה והמלח. בסוף מוסיפים את השוקולד צ'יפס

בשלב הרביעי באמצעות שתי כפיות יוצקים מהתערובת עוגיות לתבנית במרחק של 3 ס"מ בין העוגיות.

את העוגיות אופים כ20 דקות עד שהן מתקשות.

לאחר מכן מוציאים את העוגיות מהתבנית באמצעות מרית כאשר הן חמות ומעבירים אותן לקופסא אטומה. לפני שסוגרים את הקופסא יש לצנן היטב את העוגיות.

מתכון לעוגת שוקולד

אין כמו עוגת שוקולד טעימה ומפנקת. בין אם מדובר על עוגה לילדים המשלבת בה גם סירופ שוקולד מתוק מלמעלה וסוכריות צבעוניות, בין אם מדובר על עוגה בחושה ליד הקפה, בין אם מדובר על עוגה פרווה או חלבית, הרי שעוגת שוקולד מהווה את הפינוק האידיאלי לכל אדם. אם אתם מחפשים מתכון איכותי לעוגת שוקולד טעימה, רכה ונימוחה, הנה מתכון מנצח:

מצרכים נדרשים:

2 וחצי כוסות של קמח תופח

2 כוסות סוכר

כוס שמן

2 כוסות מים פושרים

2 ביצים

חצי כוס של קקאו

כיצד מכינים?

ראשית כל, מחממים תנור ל180 מעלות

מכניסים לקערה אחת את הקמח, הסוכר והקקאו ומערבבים

בשלב השני בקערה אחרת מערבבים 2 ביצים, כוס שמן, 2 כוסות מים פושרים ומערבבים הכל עד ליצירת תערובת אחידה

בשלב השלישי שופכים חצי מהתערובת הרטובה לתערובת היבשה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה

בשלב הרביעי מוסיפים את חצי התערובת שנותרה ומערבבים עד לקבלה של תערובת אחידה.

משמנים תבנית בינונית ושופכים את התערובת לתוכה.

מכניסים את התבנית עם התערובת לתנור למשך כ40 דקות, בודקים באמצעות קיסם האם הוא יוצא ללא פירורים ואם הוא יוצא נקי העוגה מוכנה וניתן להוציא אותה מהתנור.

חשוב מאוד לדעת כי לצורך הכנת ציפוי שוקולדי לעוגה ניתן להמיס שמנת מתוקה עם חבילת שוקולד מריר. את התערובת יש לשפוך על העוגה ולחכות שהיא תצטנן. כל שנותר לכם זה להנות מעוגה שוקולדית טעימה. חשוב לציין כי ניתן להנות מהעוגה גם ללא הציפוי שלה והדבר נתון לשיקול דעתכם.

אם מתחשק לכם משהו מתוק, אתם בהחלט לא חייבים להסתפק במשהו קנוי, שנסו מותניים, כנסו למטבח והכינו באמצעות מתכונים קלים את העוגיות או העוגות שמתחשק לכם להנות מהם.

 

תוכן עניינים

כתבות נוספות