האם סושי כשר הוא בהכרח פשרה על סושי פחות טוב?

יש הרבה מה להגיד ומה לדבר על סושי. מדובר באחד המאכלים האהובים ביותר לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם. מדובר גם במאכל מאד ורסטילי, כלומר הוא יכול להיות מורכב ממגוון רחב של חומרי גלם או מרכיבים וכל סועד יכול לבחור מה הוא רוצה שיהיה או לא יהיה ברולים שהוא מזמין.

 

הנושא של כשרות בסושי

מכיוון שיש סוגים שונים ורבים של סושי ומכיוון שמדובר במרכיבים מגוונים – הרי שיש סושי כשר ראשון לציון (או בכל מקום אחר) ויש גם סושי שיש בו מרכיבים לא כשרים כמו פירות ים או דגים שאין להם כשרות. מה ההבדל? ההבדל טמון קודם כל בהקפדה האישית של כל סועד, שכן מי שמקפיד על כשרות או שהוא בעצמו אדם דתי – הוא כלל לא יפנה לכיוון של מסעדת סושי לא כשרה. כאשר כבש הסושי בסערה את עולם המסעדנות ומשלוחי האוכל – היה צורך אמיתי למצוא פתרונות גם לציבור שומר הכשרות ואכן מסעדנים רבים הצליחו בכך. אפשר להכין כיום גם סושי כשר וגם להציע סושי במסעדות שיש להם תעודת כשרות.

 

סושי כשר – על טעם וריח

מי שלא מקפיד על כללי הכשרות יכול ליהנות הן מסושי כשר והן מסושי לא כשר. מבחינת הטעם – הרי שאת הרולים אפשר לבחור מתוך תפריט עשיר או מגוון או אפילו בהזמנה אישית של הסועד ולכן אפשר לבחור את הסוגים שהסועד יותר אוהב וכך לא תהיה התפשרות מבחינתו על הטעם. גם אם מה שיש בסביבה זו מסעדת סושי כשר ראשון לציון או שצריכים ללכת למסעדת סושי כשרה בשל סועדים שמשתתפים בארוחה והם שומרי כשרות – אין זה אומר בהכרח שיש כאן התפשרות ובהחלט אפשר למצוא בתפריט מנות סושי טעימות ואיכותיות שהן כשרות ושאין בהן את המרכיבים הלא כשרים שגם אם הם אהובים מאד – אפשר פעם אחת לוותר עליהם ועדיין הארוחה תהיה טובה, טעימה, איכותית וברמה גבוהה.

 

איך בוחרים איזה סושי להזמין?

כאמור – עולם הסושי כל כך מגוון ומעניין כך שכל אחד יכול למצוא את המנות שהוא אוהב או מעדיף. לא חייבות להיות פשרות בכלל בנושא של אוכל או הזמנה של אוכל ממסעדה ולכן כך הדבר גם כאשר מדובר בסושי. כל אחד יכול לבחור מהתפריט את מה שהוא אוהב, יש מסעדות רבות שמציעות גם הכנת מנות סושי באופן אישי כשכל המרכיבים ניתנים לבחירה של הסועד וכמובן שאם יש מרכיב זה או אחר אפשר לבקש להסיר אותו מהמנה. רולים או מנות של סושי חייבים להיות מוכנים על המקום לאחר ההזמנה – מה שמאפשר גמישות רבה בבחירת המרכיבים וחומרי הגלם וכמובן שכל מסעדה או מקום שמכין סושי ירצה לעמוד לרשותם של הסועדים ולהציע להם מנות מדויקות שמתאימות לטעם האישי שלהם.

תוכן עניינים

כתבות נוספות