שימושים בריאותיים של כורכום טרי

כורכום הוא צמח רב שנתי במשפחת הזנגביליים. הוא מוכר בעיקר כתבלין וכתרופה ביתית ויש לו צמח צהוב בוהק וריח חריף. המוצא של הצמח המדובר הוא בתת היבשת ההודית ובדרום מזרח אסיה. מדובר על צמח שיש לו שורש דמוי פקעת והגבעולים שלו יכולים להגיע עד לגובה של 3 מטרים. את הכורכום ניתן למצוא בשימוש תדיר במטבח ההודי, במטבח המרוקאי, במטבח התימני, במטבח הסיני ועוד. הוא מכיל חומר אנטי דלקתי אשר קרוי כורכומין.

 

כיצד כורכום תורם לבריאות?

שורש כורכום והכורכום כתבלין בצורתו הטחונה בכלל, ידועים כיום כבעלי השפעה חיונית מאוד על הבריאות. יש לו יתרונות בריאותיים רבים ולא מעט אנשים משתמשים בו במצבים שונים על מנת להקל על תסמינים שונים שנובעים ממחלה כלשהי, לחזק את מערכת החיסון, להתמודד עם דלקות שונות ועוד. בין המצבים הרפואיים שבהם כורכום יכול להועיל הם:

צינון או שיעול –  בכדי להקל על צינון או שיעול, ניתן להכין משקה כורכום. משקה זזה כולל נוגדי חמצון חזקים וכן נוגדי דלקות שמעניקים לו יכולת אנטי בקטריאליות שהופכת אותו למשקה מצוין שכדאי לשתות לפני השינה אם מנוזלים, משתעלים או מקוררים. בכדי להכין את המשקה, יש להרתיח 2 כוסות חלב ולהוסיף 2 כפיות כורכום, קמצוץ פלפל שחור ודבש לפי הטעם. יש לערבב את כל המצרכים ולשתות את המשקה לאחר שהחלב מתקרר והופך להיות פושר.

תחזוקה למערכת החיסונית – מחקרים שונים מעידים כי הנגזרות הפעילות בשורש הכורכום ובראשם הכורכומין יעילים מאוד לסיוע בחיזוק המערכת החיסונית וכן במניעה וטיפול במחלות זיהומיות, נגיפיות או חיידקיות. בכדי לחזק את המערכת החיסונית, יש לצרוך כמות גדולה של החומר הפעיל בשורש הכורכום. ניתן לעשות זאת על ידי אכילת 6 כפיות תבלין כורכום ליום או לחילופין לרכוש כמוסה של כורכום שניתן לרכוש בכל חנות טבע או פארם המכילה את הכמות המדוברת.

מסכה לעור פנים קורן – בכדי שעור הפנים יהיה קורן, ניתן להכין מסיכה איכותית מהתבלין המדובר ולמרוח אותה למשך 15 דקות כל יום על הפנים. בכדי להכין את המסכה יש לערבב כפית מיצוי שורש כורכום טרי, כפית מיץ אשכוליות ו2 כפיות יוגורט יחד. יש למרוח על הפנים ולהסיר לאחר 15 דקות.

טיפול לאקנה – בכדי להעלים אקנה בצורה טבעית, ניתן להכין תכשיר הכולל 20 גרם אכינצאה, 20 גרם פרחי ציפורן חתול, 20 גרם קצח, 20 גרם קמומיל, 5 אצבעות שורש כורכום יבשות ושלמות ו10 מל שמן אתרי של לבנדר. את כל המצרכים  מלבד שמן הלבנדר מכניסים לצנצנת של רבע ליטר, ממלאים אותה בשמן זית וסוגרים היטב עם המכסה עד הסוף, לאחר מכן יש להניח על השיש למשך חודש ובתום חודש להוסיף את השמן האתרי של הלבנדר ומערבבים. מורחים את התכשיר מדי יום על הפצעים ולאחר מכן מנקים ומייבשים אותם.

טיפול בעור יבש – אם עור הפנים שלך יבש, כל שיש לעשות זה לערבב חלבון אחד, 2 כפות שמן זית, חצי כפית כורכום ומעט מי ורדים ולמרוח על כל האזורים היבשים במיוחד בפנים. לאחר מכן יש להניח לתערובת להתייבש ולאחר מכן לשטוף אותה עם מים פושרים.

תוכן עניינים

כתבות נוספות