אוכל לכלבים – מדוע חשוב לקנות לכלב את האוכל הרלוונטי עבורו

כל מי שמחזיק ברשותו כלב יודע, שבכל שלב בחייו הוא צריך לקבל מזון המותאם עבורו על פי מאפיינים מסוימים. כלומר, אם יש לנו כלב גור אנחנו צריכים לתת לו מזון המותאם לגיל שלו, כך גם במקרה של כלב בוגר וכן כלב מבוגר. משתנה הגיל נקבע על פי פרמטרים שונים, כשלרוב גור הוא עד 7 חודשים בערך, וכלב מבוגר יהיה בן כמה שנים טובות. בין לבין, הוא נחשב בוגר.

המשמעות של בחירת אוכל לכלבים על פי מאפיינים מסוימים, דוגמא גיל, היא חשובה מאחר ואם נפנה לחנות חיות לקנות מזון לכלב, נוכל לראות שיש אפיונים מסוימים המופיעים על גבי השק או הפחית, ושם מצויין במפורש למי זה יכול להתאים. האם זה מתאים לכלב גור, בוגר או מבוגר, וכן נוכל לראות מאפיינים נוספים שיכולים להשפיע על הבחירה.

ההבדלים במאפיינים ולכן גם בבחירה שלנו, נובעים מהעובדה שהמזון אמור להיות מותאם לצרכים הפיזיים, ביולוגיים, צרכים רפואיים והתנהגותיים. כלומר, כשאנחנו רוכשים סוג מזון מסוים לכלב עלינו לקחת בחשבון שיש לו השפעות מסוימות עליו. הן השפעות בטווח הקצר והן השפעות בטווח הארוך ולכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להתאים את המזון שאנחנו קונים לכלב שלנו ולצרכים שלו.

לפני שנסביר איך עושים זאת ולמה זה חשוב, צריך לציין, היום אנחנו יכולים למצוא קטלוג עשיר של אוכל לכלבים. יש לנו אפשרות למצוא הרבה מאוד סוגים הנבדלים אחד מהשני, בטעם, איכות, גודל ועוד. היכולת שלנו לבחור היא מאוד גבוהה ומגוונת.

 

למה חשוב לבחור אוכל מתאים לכלב שלנו?

כאשר חברת מזון כלבים מייצרת סוג מסוים של מזון לכלבים עם מאפיינים מסוימים, אזי שהיא משלבת בתוכו מרכיבים שאמורים לעזור להם. למשל, אנחנו נוכל למצוא מרכיבים שנועדו לחזק את השרירים, המערכת החיסונית ומערכות פנימיות בקרב מזון המיועד לגורים, בעוד שאצל כלבים בוגרים ומבוגרים נמצאים מרכיבים אחרים שאמורים לעזור להם באופן ספציפי.

זה נכון לא רק לגבי הגיל כמובן, אלא גם לגבי המשקל והמבנה של הכלב, זה נכון גם לגבי מצב בריאותי ועוד. כלומר, למעשה לגבי כל דבר שקשור לאפיון של הכלב, הרי שחברות המזון מקפידות על כך שהמזון יותאם באופן ספציפי. זאת על מנת שנבחר את המזון שהן מייצרות ומשווקות.

 

איך בוחרים אוכל לכלבים בצורה נכונה

בשביל לבחור מזון בצורה נכונה, אנחנו צריכים להכיר את הכלב שלנו, לדעת מה המאפיינים שלו ואיזה סוג מזון הוא צריך. מעבר לכך, אנחנו גם צריכים לדעת איזה טעם של מזון הוא יאהב ויהנה לאכול.

ייתכן מאוד שבהתחלה יהיה לו קשה להתרגל לטעם, לכן חשוב שנספק לו אותו במנות קטנות עד שיתרגל. אנחנו יכולים לערבב ולשלב טעמים שונים בשביל שלא יהיה לו משעמם.

תוכן עניינים

כתבות נוספות