מהי תפרחת קנאביס ולמה היא משמשת?

בשנים האחרונות, אנחנו נחשפים יותר ויותר לסוגים שונים של קנאביס ולחשיבות של החומר מבחינה רפואית. אחרי שבמשך לא מעט שנים, קנאביס נתפס כחומר מסוכן אשר היה חלק מרשימת הסמים האסורות ברוב מדינות העולם, אזי שכיום ישנה הסכמה רחבה שבצורות מסוימות החומר יכול להועיל מבחינה רפואית עבור מטופלים שונים.

מדינות שונות, ישראל בתוכן, שינו את הגישה ומאפשרות למטופלים המתמודדים עם מחלות ובעיות בריאותיות שונות, לצרוך קנאביס רפואי בשביל להקל עליהם, בין אם זה בתהליכי טיפול, התמודדות עם כאבים, חרדות, טראומה ועוד. הטיפול בקנאביס נעשה על ידי מרשם של רופא, במינון קבוע ובצורות שונות, על פי מה שנכון ומתאים למטופל.

אחד החלקים המשמעותיים של החומר היא תפרחת קנאביס. לא משנה אם תהליך השימוש נעשה באמצעות עישון או אידוי, הרי שהחלק המשמעותי של הקנאביס ממנו מפיקים את החומר הנדרש לטיפול, נמצא בתפרחת. לכן כשחולה מקבל אישור לצרוך קנאביס רפואי, הרבה פעמים הוא ירכוש את התפרחת ואז ישתמש בכמות הרלוונטית עבורו, או שיכינו לו את מה שנדרש מתוך חלק זה.

 

מדוע התפרחת היא החלק החשוב בחומר?

תפרחת קנאביס היא למעשה החלק העיקרי של הצמח. בחלק זה אפשר למצוא את החומרים הרלוונטיים לצריכת קנאביס רפואי, קרי THC ו-CBD. חלק זה גם עשיר מאוד בטרפנים שהוא חומר משמעותי עבור מטופלים שצורכים קנאביס רפואי.

חשוב לציין, השימוש בתפרחת קנאביס יושפע מסוג החומר שיקבל המטופל ואופי הטיפול בו. כמו כן, השפעתו של החומר על המטופל יבוא לידי ביטוי במינון שהוא יצרך. יכול להיות שהחומר מאוד איכותי, אך אם הוא יצרך כמות נמוכה, ייתכן מאוד שזה כלל לא ישפיע עליו. לכן יש חשיבות לכל הפרטים ביחד ולא רק לשאלה איך התפרחת עשויה ועד כמה היא גדולה או קטנה.

 

כיצד משתמשים בתפרחת קאנביס

בעיקרון, השימוש בקנאביס רפואי נעשה באמצעות שמן שנספג מתחת ללשון או דרך עישון/אידוי החומר. ישנם מטופלים שצורכים את התפרחת באופן ישיר ויש כאלה המעדיפים בדרכים עקיפות, כלומר דרך שימוש בשמן.

על מנת להשיג את האפקט הרלוונטי אזי מוטב להשתמש בתפרחת באופן ישיר, קרי דרך עישון או אידוי ולא דרך טיפות שמן. אז ההשפעה היא הרבה פחות משמעותית וכן לוקח זמן עד שזה באמת קורה. לעומת זאת, למרות הרתיעה של מטופלים רבים, מוטב להשתמש בתפרחת באופן ישיר, בשביל להפיק תועלת מרבית מהחומר. הוא משפיע ישירות ובמהרה.

חשוב לציין, מומחים סבורים שאידוי הרבה יותר טוב מעישון מאחר והוא מונע מהגוף להכניס חומרים שנחשבים פחות טובים עבורו. יחד עם זאת, הרבה מאוד מטופלים מעדיפים את העישון, מאחר וההשפעה היא הרבה יותר חזקה, משמעותית, ישירה. כאמור, אז יש לדאוג שהתפרחת אכן איכותית ויכולה לספק את התפוקה שהגוף מצפה לה.

 

תוכן עניינים

כתבות נוספות