מרקי בריאות לימים הקרים

עונת החורף היא ללא ספק עונת המרקים הבלתי מעורערת. אין כמו מרק חם ביום קר, ואם מצרפים לו טוסט, קרוטונים ואף שקדי מרק, אין מנה מוצלחת ממנו. מרקים הם גם אחת המנות הבריאות יותר, שכן הם מכילים הרבה ירקות, עשבי תיבול ומים. ניתן להכין מרק כמעט מכל ירק, וכמה סגנונות שונים על אותו מרק, כך שמבחר המרקים הוא עצום. לפניכם כמה דוגמאות למרקים מנצחים.

 

מרק עגבניות עם אורז

מרק עגבניות זו מנה נהדרת המשתלבת עם אורז או פסטה קצרה, המתבשלים בתוך נוזל המרק עצמו. זוהי ממש מנה שהיא ארוחה שלמה בפני עצמה. כדי להכינה יש ראשית לחתוך בצלים לקוביות בינוניות ועגבניות באותה דרך. מתחילים לטגן את הבצל ולאחר שהוא מתרכך מעט מוסיפים לו את העגבניות וממשיכים עוד כמה דקות בטיגון. העגבניות מגירות נוזלים וזה נהדר. מוסיפים רסק עגבניות, מים, מעט סוכר, מלח ופלפל ומבשלים כחצי שעה. כאשר המרק מוכן מוסיפים לסיר המבעבע חופן או שניים של אורז ומשאירים על הכיריים לעוד כעשר דקות. כאשר האורז מוכן – גם המרק.

אפשר להכין את אותו מתכון אך להחליף את האורז בפסטה קצרה כגון קונכיות קטנות, פפיונים או מיני מקרוני.

 

מרק של ירקות כתומים

ירקות כתומים חשובים מאוד למערכת החיסונית ולכן מרק כתום וחם בימי החורף יחזקו את הגוף ויחממו את הבטן. הכנת המרק נעשית בקלי קלות וכאשר הירקות מתרככים כל שנותר הוא לטחון אותו. בנוסף, זהו מרק מצוין לתוספת קרוטונים ביתיים או קנויים.

לצורך הכנת המרק מקלפים וחותכים לקוביות גדולות בטטות, גזר, דלעת או דלורית ובצל. מעבירים את כל הירקות לסיר עם מים, מוסיפים ג'ינג'ר מגורד, כורכום ומלח. גם הכורכום וגם הג'ינג'ר תורמים מאוד לחיזוק המערכת החיסונית, למניעת צינון ושפעת ולעוד מגוון השפעות חיוביות על הגוף. אם אתם אוהבים ניתן להוסיף גם צ'ילי גרוס. הירקות מוכנים כאשר הם רכים מאוד עד שהם מתפוררים בסיר, ואז ניתן להעביר אותם לבלנדר או לטחון אותם באמצעות בלנדר ידני.

אפשר להגיש את המנה בליווי קרוטונים, טוסטים ואף לחמניות חמות עם חמאה.

 

מרק כרוב בטעם של פעם

נדמה כי כרוב מתאים לסלטים או למילוי ופחות למרק, אך ניתן להכין ממנו מרק נהדר בחצי שעה בלבד. כמובן שגם הכרוב בריא ביותר והוא תורם לבריאות העיניים, מערכת העיכול, העצמות ועוד.

כדי להכין מרק כרוב יש להשתמש בכל הכרוב, כיוון שהוא מתכווץ בבישול, ולחתוך אותו לרצועות גסות. כמו כן יש צורך גם בבצל קצוץ, בגזר מגורד ובקוביות של תפוחי אדמה. מטגנים את הבצל, מוסיפים לו את הגזר ואחר כך גם קוביות תפוחי האדמה ורצועות הכרוב. מטגנים הכול יחד בשמן זית למשך כמה דקות. מוסיפים רסק עגבניות לירקות ומערבבים ולבסוף את המים והתבלינים – מעט סוכר, פפריקה, מלח ופלפל. מביאים את המרק לרתיחה וממשיכים בבישול לעוד שעתיים לפחות, עד שכל הירקות רכים מאוד.

אם תרצו לשדרג את המנה אפשר להוסיף לה נקניקיות מרגז פיקנטיות. חותכים את הנקניקיות לפרוסות בעובי אצבע בערך. מטגנים אותן גמה דקות ומניחים בצד. כאשר המרק מוכן מגישים אותו בקעריות ולתוכן מוסיפים כמה פרוסות נקניקייה.

 

מרק עדשים חמוץ נהדר

עדשים הן אחת הקטניות הבריאות ביותר. הן מכילות כמות חלבונים גדולה ותורמות לבריאות הלב, לשיפור העיכול, למניעת סרטן ועוד. מרק עדשים בתיבול הלימון החמוץ יעניק לכם מרק בטעם נהדר וחמיצות מפתיעה. להכנת המרק הזה נדרשת היערכות קטנה מראש, שכן יש להשרות את העדשים לכמה שעות או ללילה שלם.

מתחילים בטיגון בצל קצוץ ופרוסות שום עד שמתרככים. מוסיפים אליהם את העדשים, רסק עגבניות, מעט סוכר, פפריקה אדומה, פלפל ומלח. מבשלים את המרק עד שהעדשים מתרככות ואז מוסיפים את מיץ הלימון ומערבבים. מעבירים את המרק לקעריות הגשה ומגישים לצד פלחי לימון נוספים למי שירצה להוסיף עוד חמיצות.

סיר מרק מהביל על הכיריים מפיץ בבית ניחוחות של בישול. ריחות נפלאים המביאים עימם הבטחה לאוכל של בית ולטעם משגע. קערת מרק חמה יכולה להשביע ללא תחושת כובד המתלווה לארוחה מלאה. בחודשים הקרובים תוכלו לגוון, להפתיע ולהגיש לכל בני הבית מבחר מרקים שונים בהתאם להעדפותיכם ולמצרכים הזמינים לכם.

תוכן עניינים

כתבות נוספות