הדרכת הורים

כל כך הרבה שאלות נשאלו בחודשים האחרונים מאז שהקורונה פרצה לחיינו על ידי הורים מבולבלים שהגיע הזמן לומר זאת במפורש – הורות היא טבעית כמובן, ויש אנשים שלא צריכים לומר להם מה לעשות. אבל כשהזמנים מציבים בפנינו אתגרים מיוחדים לא כדאי לעבור אותם לבד. הדרכת הורים היא מתבקשת כדי לקבל כלים יעילים לעזור לילדים ולהורים לעבור מצבי חיים שונים, אבל גם כדי לעזור להורים עצמם לאורר כל מיני רגשות ומתחים שהצטברו בגלל תקופה שכזאת. זה טבעי ומובן מאליו. מה שאינו טבעי זה להימנע מבקשת עזרה.

כיצד הדרכת הורים עוזרת לכם?

רבים נעזרים במשפחה ובחברים על מנת להתייעץ וללבן סוגיות. אולם קורה לא פעם שי שסוגיות ובעיות שלא רוצים לחשוף בפני אף אדם מלבד אנשי מקצוע. לשם כך פונים לקבל ייעוץ ואבחון במידת הצורך, ואחר כך את ההדרכה שנחוצה לכם בגלל המצב. זה קורה לא רק בגלל קורונה כמובן אלא בכל מצב חיים מאתגר. אתם יכולים ליהנות מההדרכה ומהייעוץ בכל תחנה ובכל קליניקה שמציעות את השירות הזה וגם ליהנות מדיסקרטיות מוחלטת. זה מה שחסר כאשר חולקים את הבעיה עם אנשים לא מוסמכים ולכן זה מומלץ בכל זאת לפנות לעזרה. 

מה תקבלו אצל אנשי המקצוע?

אצלם תקבלו את ההדרכה שנחוצה לכם, בין אם מדובר בקשיים המובנים והרגילים שנתקלים בהם כאשר מגדלים ילדים גיל הרך, בגיל מתקדם יותר או בבני נוער, ובין אם מדובר בקשיים בגלל אירועים נקודתיים יותר. במצבים כאלה במיוחד קורה שצריך לקבל כלים מיוחדים משום שההתנהלות הרגילה אינה מסייעת ואינה מניבה את התוצאות הרצויות מהילדים. במצבים כאלה שבהם אתם אובדים עצות יש מי שיקשיב לכם ומעניק לכם הדרכת הורים בכל בעיה שאתם נתקלים בה.

לא ישאירו אתכם לבד

ייעוץ זה כולל גם ליווי צמוד שלכם כדי לראות כיצד הילדים מגיבים כאשר אתם מיישמים את הידע החדש שלכם וכיצד הם מסתגלים למצב החדש. זה עשוי לסייע גם לכם להסתגל לשינויים מתבקשים כשהילדים גדלים ומתחילים להגיב אחרת, ככל שהם רוכשים יותר כישורי חיים ומתפתחים מבחינת הכושר המילולי שלהם. זה אופייני בעיקר להורים שאינם מוצאים את המילים הנכונות משום שפשוט זאת הפעם הראשונה שלהם בגידול ילדים והם לא בטוחים שהם נוהגים נכון. 

ההדרכה מסייעת לכם

למרות שגידול ילדים בא בטבעיות לרבים כולל מה שנחשב טעויות אבל הוא בעצם שלבי הצמיחה והלימוד של ההורים כיצד להכיר את ילדיהם, עדיין נחוצה מדי פעם התערבות מקצועית כשאתם רוצים להיות בטוחים שאתם עושים את הדבר הנכון ומגיבים כמו שצריך כשהילדים שלכם מאתגרים אתכם בעצמאות שלהם, באישיות שלהם, בדברים שהם אומרים או כשהם פשוט לא מבינים משהו ואתם מתקשים להסביר להם את זה בעצמכם. 

גם לכם נחוצה תמיכה

הדרכת הורים מיועדת למעשה קודם כל לכם, כדי שאתם תחזירו לעצמכם את הביטחון ביכולות שלכם ותבינו שאהבה היא המפתח ללמידה של הילדים ושלכם ובניית מערכת יחסים מכבדת ותומכת בכל משפחה. אולי תרגישו מעט לא נוח שאתם צריכים הדרכה, אבל כך יהיה לכם קל יותר להתמודד וזה לא צורך יותר מדי זמן ואנרגיה. כל מה שנחוץ הוא פתיחות ורצון ללמוד ולבן סוגיות שונות ולשמוע את אנשי המקצוע משתפים מהידע שלהם. זה תמיד יהיה רלוונטי לכם. ואם תגלו שאתם כבר יודעים את זה אתם תקבלו חיזוק לכך שאתם פועלים נכון ויודעים בדיוק כיצד לטפל בכל מצב שאתם נתקלים בו בחיים עם הילדים שלכם או מחוץ למשפחה.

תוכן עניינים

כתבות נוספות