האם ניתן לטפל באקנה באופן טבעי?

טיפול טבעי באקנה

אקנה היא מחלת עור שכיחה למדי, והיא קיימת אצל נערים ונערות, וכן אצל בוגרים ובוגרות כאחד. נכון יהיה לומר שהיא שכיחה יותר בקרב בני נוער לאור השפעתם של ההורמונים, וכן בקרב נשים טרם הווסת ובתקופת ההיריון, אולם גם גברים בוגרים יכולים לפתע למצוא את עצמם נאבקים עם הפצעונים.

מעבר להיותם סוגיה אסתטית שמפריעה לרבים, נגעי האקנה יכולים להיות דלקתיים למדי וכן להיות מלווים בכאבים לא מועטים. ניתן למצוא עזרים תרופתיים שונים המונפקים על-ידי רופאי עור, אולם רבים מעדיפים גם לבחון את האפשרות של טיפולים טבעיים, וזאת לאור העובדה שתרופות באישור רופא, עלולות להביא לפגיעה בכבד, ומצריכות שורה של בדיקות קפדניות.

כיצד ניתן לטפל באקנה באופן טבעי?

מקורה של האקנה אמנם מובן, אך הגורמים לה משתנים בין אדם לאדם.

האקנה הינה מחלה המאפיינת זקיק השערה שבעור וכן את בלוטות החלב. סתימתה של הנקבובית לאור הפרשה שומנית, גורמת לזיהום פנימי המתבטא בפצעונים אדומים או בפצעים עם ראשים לבנים.

פעילותה הלא תקינה של הנקבובית עלולה להיגרם כתוצאה מפעילות הורמונלית לא תקינה, אך גם כתוצאה משינויים פיזיולוגיים כתוצאה מסטרס, עור פנים רגיש, חשיפה עקבית לזיהומים ולכלוכים הנישאים באוויר ועוד.

בעת הגעתכם לקבלת טיפול טבעי באקנה, המטפל או המטפלת יבקשו לבחון את גופכם, להבין את התהליכים המתרחשים בו, הגורמים שהובילו להופעתם של הפצעונים, וכך להתוות את דרך הטיפול הנכונה.

טיפול נטורופתי באקנה

אחד מן הגישות המובילות בענף הרפואה המשלימה, דוגלת בכך שהגוף הוא מכלול. כל בעיה וכל סוגיה רפואית ממנה אנחנו סובלים, היא למעשה תסמין המאותת על בעיה פנימית עמוקה יותר ורחבה הרבה יותר.

נטורופתיה רותמת לצדה את נושא התזונה, ומתאימה את התפריט הנכון עבור המטופל או המטופלת. באמצעות גישה הוליסטית זו, ניתן לחזק את הגוף ולאפשר לו להשתמש בכוח הריפוי הפנימי שלו.

לרוב טיפול נטורופתי ירתום לצדו תוספי תזונה שונים, כמו גם צמחי מרפא וכן התווית תפריט תזונתי מקיף.

טיפול בנפש

הופעתם של פצעי אקנה נובעת פעמים רבות כתוצאה מסערת רגשות פנימית.

מחקרים רבים מראים שסטרס הפכה למגיפה עולמית, כזו המאיימת על בריאותם של נשים וגברים כאחד, ומאפיינת גם גילאים צעירים לאור התחרותיות הגבוהה של החברה המערבית.

טיפולים טבעיים בנפש האדם יכולים להתבטא בתרגולה של מדיטציה. מדובר בטכניקה שבאמצעותה ניתן להעניק למחשבה שקט ושלווה, ולהתרכז בעוגנים של ההווה.

כמו כן, מומלץ להוסיף פעילות גופנית אל השגרה היומיומית, שכן מדובר בטכניקה טבעית ויעילה המפרישה הורמונים בעלי השפעה חיובית על המוח. מספיקה הליכה איטית מדי ערב, כדי שתוכלו לסייע למוחכם להפריש אנדורפינים אשר משרים תחושת אופוריה ומאלחשים כאב.

זקוקים לייעוץ? השאירו לנו פניה ונשמח לעמוד לשירותכם.

טיפול טבעי באקנה

תוכן עניינים

כתבות נוספות