טיולים בשטח ובריאות הנפש

צילום:freepik

המציאות האינטנסיבית והלחוצה גורמת לאנשים לחפש מפלט לגוף ולנפש על מנת להירגע, לנשום עמוק ולהתנהל בצורה הרבה יותר טובה. כל דרך שמתנתקת מהשגרה ומהעיסוקים היומיומיים יכולה להיות טובה, נכונה ומבורכת ולכן חשוב שכל אחד יבחן לעומק את התחביבים או הפעולות שהוא אוהב ונהנה לבצע. אחת מהפעולות האלה יכולה להיות יציאה לחיק הטבע. טיול, מנוחה בפארק הסמוך לבית או נסיעה לאתר מרוחק מהבית – כל אלה יכולים להיות רעיונות מצוינים שיתאימו בדיוק. אבל אם כבר מחלטים לצאת לחיק הטבע – למה לא לקחת את זה עוד צעד קדימה ולהישאר בשטח יותר מיום אחד?  לינת קמפינג היא מה שיכול לתת הרבה שקט נפשי, להביא איתו הסתכלות מעמיקה פנימה אל תוך הנפש והרגש ובסופו של דבר – קמפינג מאפשר לכל אחד לחזור לשגרה עם כוחות מחודשים ומצברים אישיים טעונים.

למה קמפינג עוזר לנקות את הראש ולהירגע

כשמגיעים לאתר קמפינג ויודעים שעומדים להישאר בו כולל לינה, הכנת ארוחות וטיולים – משאירים בעצם מאחור את השגרה, את המטלות של מקום העבודה, את הטרדות היומיומיים כי ממילא אין באזור מחשב או קליטה סלולרית בשביל להמשיך ולעסוק בהם. כשיוצאים לשטח עם ציוד קמפינג דרוש, מותאם לתנאים ומתקדם – אפשר לשהות מחוץ לבית אפילו יותר מיומיים ויש בזה הרבה מאד שקט ושלווה. הטבע עוטף את המטיילים מכל הכיוונים, הנוף הירוק והצמחייה ממכרים והיעדר ההמולה ושאון השגרה – אפשר להזיז הצידה את כל מה שמטריד את המחשבה וכך קל יותר להתרכז בכאן ובעכשיו. התוצאה – הסתכלות פנימית יעילה וכדאית, התעלמות מוחלטת מכל מה שנשאר בבית וממילא אי אפשר ולא רוצים להתעסק בו, גילוי של מקומות חדשים, נושאים שקשורים בטבע ובאתר שבו מבקרים וכך ללא ספק הלב מתרחב והנפש נרגעת. לא בכדי יש לא מעט מומחים שאומרים שהיציאה לטבע חייבת להתבצע מדי פעם, גם על ידי מי שמגדיר את עצמו כפחות אוהב טיולים. שינוי התפאורה מביא איתו הרבה מאד שקט, שלווה ורגיעה שדרושים לכל אדם ולכן מומלץ מאד לאמץ אתר ולהגיע אליו מדי פעם.

אם כבר יוצאים – למצוא את הציוד הטוב ביותר!

כדי לצאת לקמפינג יעיל, נוח ומהנה חשוב לשים לב לציוד שאותו רוכשים. חשוב שהוא יתאים בדיוק להרכב המטיילים או למקום שאליו נוסעים ולכן לא כל מה שמתאים לקבוצת מטיילים אחת יתאים גם לקבוצת מטיילים אחרת. המסקנה היא שדרושה בחירה מדויקת ומדוקדקת של כל פריט וחפץ וללא ספק כל אחד מהם יתרום את תרומתו לטיול קמפינג לא פחות ממושלם. לא בכדי יש לא מעט אנשים שלא ייוותרו על טיול קמפינג אחד לכמה שבועות או חודשים והם אכן מבינים את הצורך הגופני והנפשי בטיול שכזה.

תוכן עניינים

כתבות נוספות