רעיונות לארוחת בוקר בלתי נשכחת

מעוניינים לשפר את התזונה שלכם ומחפשים רעיונות לארוחות בוקר איכותיות, מזינות ומשביעות? האם גם אתם מקפידים על ארוחת הבוקר החשובה אך נמאס לכם לאכול כל יום חביתה, סלט ופרוסה עם גבינה או אבוקדו? ובכן, יש מגוון רעיונות לארוחת בוקר מקורית, טעימה ומשביעה, הכוללת את אבות המזון ורכיבים תזונתיים בריאים נוספים. אם אין לכם הרבה זמן בבוקר תוכלו לאכול שייק עם חלבון עשיר או דייסה משיבולת שועל בתוספת פרי ודבש, אך כדאי להכין ארוחה קלה ולגוון מדי פעם את המאכלים כדי ליהנות מתזונה בריאה ומחוויה קולינרית מרגשת גם בארוחות הבוקר בבית.

מתחילים את הבוקר עם חיוך ובטן מלאה

חוקרים רבים טוענים כי ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, אך יש מחקרים חדשים המוכיחים כי אפשר לדלג על הארוחה ולדחות אותה בכמה שעות, בהתאם להרגשה האישית ולדפוסי האכילה. לארוחת הבוקר יש תפקיד חשוב למלא חסרים בגוף לאחר שנת הלילה וצום של כמעט שמונה שעות או יותר.

אם אין לכם יותר מדי זמן פנוי להשקיע בארוחת בוקר כדאי לכם להכין דייסה מקוואקר (שיבולת שועל) על בסיס מים או חלב. את הדייסה מכינים בסיר קטן, יש לחמם מים או חלב יחד עם שיבולת שועל עד שהתערובת מבעבעת, אפשר להמתיק במעט סוכר, עדיף דבש, וניתן לשדרג את הטעם עם מחית פירות כמו בננות ותפוחי עץ.

חביתיות מקישואים

אין אדם שמסוגל לעמוד בפיתוי של חביתיות (פנקייקים) עם רוטב מייפל או שוקולד, אך במקום לאכול כמות גדולה של סוכר על הבוקר עדיף לכם להכין חביתיות מקישואים. זהו מתכון פשוט וקל להכנה, ותוך כעשר דקות עד רבע שעה יש לכם ארוחת בוקר מושלמת וטעימה, וגם הילדים ישמחו לזלול את החביתיות הבריאות.

את הקישואים יש לגרד באמצעות פומפייה, כדאי להוסיף גם גזר מגורד, מעט בצל ועלי פטרוזיליה קצוצים דק. יש להכין תערובת מהירקות בתוספת ביצה, שליש כוס קמח כוסמין, מעט מלח ופלפל ואבקת אפייה. את החביתיות אפשר לטגן במחבת חם עם מעט שמן זית, עדיף לאפות בתנור ללא שמן, ולהגיש לצד סלט ירקות טרי.  

חביתת פיצה

כאשר מחפשים רעיונות לארוחת בוקר מגלים עולם ומלואו, יש המון מתכונים ורעיונות מקוריים, אך עדיף לבחור את המתכונים לארוחות בריאות כדי לשמור על התזונה. כמובן שמדי פעם אפשר גם לאכול מאכלים הנחשבים לפחות בריאים מבחינה תזונתית, וכל עוד מקפידים על תזונה בריאה כדאי מדי פעם גם לצ'פר את עצמנו עם ארוחת בוקר מנחמת כמו חביתת פיצה.

כדי להכין חביתת פיצה לארוחת בוקר יש לטרוף 2 ביצים, להוסיף לקערה קורט מלח ופלפל שחור. כדאי לחמם מחבת מראש ולטגן את החביתה מצד אחד כדקה, להפוך, למרוח מעט קטשופ או רסק עגבניות ביתי, ולפזר מעל גבינה צהובה מגורדת, אפשר להשתמש גם במוצרלה. מעל הגבינה אפשר להניח פרוסות של עגבניות, זיתים שחורים או ירוקים, ירק, פטריות טריות וכל תוספת אחרת שאתם והילדים אוהבים.

תוכן עניינים

כתבות נוספות