טיפים לשמירה על תזונה נכונה

תזונה בריאה ונכונה היא מתכון בטוח למניעת מחלות ולבריאות מיטבית, וחשוב להקפיד על אורח חיים בריא בדגש על תזונה, פעילות גופנית, הפסקת עישון והפחתת מתח ולחץ. למרות החשיבות של התפריט הבריא רבים מתקשים לשמור עליו בגלל סדר יום לחוץ, שעות עבודה ארוכות, לחצי היומיום ומסיבות נוספות. כדי לסייע לכם לשמור על תזונה נכונה אנו מציגים מספר טיפים שיסייעו לכם במשימה החשובה.

לפצל את הארוחות

במשך שנים חינכו אותנו לאכול שלוש ארוחות ביום, ורבים מהחוקרים טענו שאין לוותר על ארוחת בוקר. כיום, המחקרים מוכיחים כי לא חייבים לאכול בבוקר ועדיף להיות קשובים לגוף, לכן ניתן לדחות את הארוחה הראשונה בשעתיים שלוש. כדאי לפצל את הארוחות לחמש פעמים ביום, ובכל ארוחה אוכלים פחות מזון ושומרים על תחושת שובע לאורך כל היום.

פיצול האחרונות מונע מצבים כמו התנפלות על המקרר בגלל רעב ואכילה מכל הבא ליד, וכך מצמצמים גם בצריכת הקלוריות וקל יותר להקפיד על משקל גוף תקין ומאוזן. בנוסף, כדאי לאכול לאט ובלי הסחות דעת כמו סמארטפון או טלוויזיה ברקע, כך מפתחים הרגלים טובים לאכילה מודעת ושומרים על הבריאות.

מפחיתים בהדרגה סוכר, נתרן ושמן

בתזונה הבריאה מפחיתים את כמויות הסוכר, המלח והשמן, עדיף לעשות שינוי הדרגתי כדי לאפשר לבלוטות הטעם להתרגל לשינוי. כדי לצמצם את כמויות הסוכר, הנתרן והשומן הלא רווי עדיף להימנע מקניית אוכל מעובד ויש להפחית או להימנע מצריכת מג'אנק פוד. חשוב לזכור כי מזון מעובד מכיל כמויות גדולות של סוכר, שומן ונתרן, לכן חשוב לשנות את הרגלי האכילה וכדאי לאכול בעיקר בבית.

לשתות מים לפני הארוחה

אם אתם מקפידים על תזונה בריאה ונכונה ורוצים להפחית ממשקל הגוף כדאי לכם ללגום כוס מים גדולה לפני כל ארוחה. כאשר שותים מים לפני הארוחה זוכים לתחושת שובע ולכן אוכלים פחות מזון ואפשר להשיל את הקילוגרמים העודפים.

בנוסף, עליכם להקפיד על שתיית מים, אפשר לשתות כוס קפה פעם או פעמיים ביום, אבל עדיף לשתות תה צמחים ובחורף אפשר להשלים את חוסר הנוזלים באמצעות מרקים.

בשר דל שומן

תזונה נכונה מבוסס על בשר דל שומן, לכן כדאי לכם לשלב בתפריט השבועי יותר מנות של דגים, עדיף דגים ממים עמוקים כמו סלמון וטונה, ואת הסטייקים וההמבורגרים כדאי להחליף בבשר עוף דל שומן.

כדאי לדעת כי דגים מכילים ריכוז גבוה של חומצת שומן DHA, החומצה משפרת את התפקודים הקוגניטיביים.

יותר ירקות ופירות

חשוב לצרוך יותר מנות ירק ופרי במהלך היום, ואפשר לאכול סלט ירקות טרי ורענן בכל ארוחה. במקום חטיפי בריאות עדיף להכין מראש צלחת עם ירקות חתוכים ולנשנש את הירקות כאשר רעבים. הירקות מכילים ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון וחומצות שומן, ולמרות שיש בפירות סוכר בכמות גבוהה, הם נחוצים לגוף ולבריאות שלנו ויש לשלב פירות בתזונה היומית בכמות מדודה.

תוכן עניינים

כתבות נוספות