חשיבות סינון המים

המים הם חומר שמקיים חיים ואי אפשר לחיות בלעדיו לאורך זמן. במדינה כמו ישראל, שחם בה מאד, אין ספק שלמים יש תפקיד אפילו מהותי יותר ולא בדי יש משמעת בקרב האזרחים שקשורה בשתיית מים מרובה. בישראל יש דרכים ושיטות שונות לצרוך מים ולשתות לרוויה. האתגר המרכזי קשור בכך שצריך לשם כך לוודא ששותים מים נקיים, מטוהרים, כאלה שאין בהם זיהומים או לכלוכים, זאת על מנת ששתיית המים לא תהיה בעוכרו של מי ששותה וייגרם לו נזק בריאותי בשל חומרים שונים שהוא שותה עם המים ופוגעים בו. אחת הדרכים להשיג מים נקיים, טובים, טריים ובריאים היא על ידי התקנת אביזרי סינון מים על גבי הברזים בבית. כיום ישנם כמה וכמה סוגים שצריך וכדאי להכיר וכל מי שמעוניין להתקין אביזרים כאלה לסינון מים יבחר את דרגת הסינון הדרושה לו ואת הסנן המתאים ביותר.

freepik

סוגים שונים של אביזרי סינון מים

להלן כמה עקרונות הפעלה של מסנני מים שכדאי להכיר –

  • אביזרים שמתחברים לצנרת הראשית – מדובר באביזרים שבעצם מסננים את המים עבור כמה בתים או דירות ומותקנים על הצינורות הראשיים של התשתית העירונית.
  • מסננים לברז – מסננים אלה הם בעצם אביזרים קטנטנים שמחוברים לראש הברז עצמו או לצינורות שמתחת לכיור. אין מדובר כאן בסינון עמוק או יסודי אלא בהרחקה של לכלוכים שונים שמצאו את דרכם לצנרת.
  • סינון יסודי ועמוק על ידי פחם פעיל – כאן כבר מדובר בסינון הרבה יותר רציני שסופח אליו גם חלקיקים מיקרוסקופיים שלעיתים הצרכנים כלל לא מודעים לנוכחותם במים. מדובר במסנן מקצועי ויעיל יותר ובמקרים מסוימים ההתקנה שלו נדרשת להתבצע על ידי אנשי מקצוע.
  • קנקנים עם מסננים – כאן מדובר בשימוש ביתי, נוח וקל וללא ספק הפופולרי ביותר. הפעולה פשוטה ומהירה של מזיגת מים היישר מהברז לתוך הקנקן שמותקן בו מסנן, מה שמאפשר שתייה מיידית והתעסקות קלה ופשוטה בלבד.

החשיבות של סינון המים, בעיקר בישראל

מדינת ישראל ממוקמת מבחינה גאוגרפית באזור שבו הקרקעות ומי התהום נוטים לייצר אבנית ולכן המים בכל שטחה של ישראל נחשבים למים קשים, כלומר מים שיש בהם באופן טבעי חלקיקים שונים שעם הזמן יוצרים את האבנית ולכן יש צורך בסינון יסודי ועמוק שלהם. האבנית אינה מזיקה בטווח הקצר אך היווצרותה מעידה על הימצאותם של כימיקלים וחומרים שונים שמומלץ שלא להכניס לגוף, גם במינונים זעירים. מכאן החשיבות של סינון המים וצריכה של מי שתייה נקייה ומטוהרים ככל האפשר. מכאן גם קל יותר להבין את החיפוש אחר מסנני המים הטובים והיעילים ביותר, אלה שבעזרתם אפשר יהיה לשתות מים ללא הגבלה וללא דאגה שמא הם עלולים לפגוע במי מבני המשפחה. בזכות בחירה נכונה ומותאמת אישית אפשר יהיה לשתות לראש שקט.

תוכן עניינים

כתבות נוספות