למי מתאים תזונה נכונה?

תזונה בריאה ונכונה מתאימה לכל מי שמחפשים ומעוניינים לשפר את אורח החיים שלהם ולעבור לסגנון חיים בריא, פעיל ואיכותי. באמצעות תזונה נכונה אתם יכולים לשפר משמעותית את איכות החיים שלכם, להפחית סטרס, להימנע ממחלות ומבעיות בריאותיות שונות, לחזק את המערכת החיסונית וליהנות מחיים נעימים ופעלתניים.

למי כדאי לעבור לתזונה בריאה ונכונה?

  • כל אדם המעוניין לסגל לעצמו אורח חיים בריא.
  • כל אדם המעוניין לחזק את המערכת החיסונית ולהימנע ממחלות.
  • כל אדם הסובל מסטרס, עייפות, קשיי ריכוז ותחושת כבדות המעוניין לשפר את התחושות האלו באמצעות כמעבר לתזונה נכונה.
  • כל אדם המעוניין להילחם באופן טבעי בפגעי הזמן (אנטי אייג'ינג) באמצעות תזונה בריאה ומותאמת לגילו.
  • כל אדם המתמודד עם עודף משקל והרגלי אכילה לקויים.

מאמצים עקרונות אכילה בריאה, מאוזנת ונכונה

מחקרים רבים כבר הוכיחו כי יש קשר ישיר בין תזונה נכונה ומאוזנת לבין חיזוק המערכת החיסונית ומניעת מחלות. חשוב להדגיש כי תזונה מאונת ונכונה מותאמת לגיל ולמצב הבריאות של האדם, וכיום כבר ידוע כי לא צריך לאמץ דיאטה טרנדית וקיצונית כדי להשיל קילוגרמים עודפים, אלא חשוב להקפיד על תזונה מותאמת אישית כדי לשפר את הבריאות ולעצב את הגוף.

שינוי באורח החיים מבוסס על שני גורמים עיקריים – מעבר לתזונה מאוזנת ונכונה בשילוב פעילות גופנית. חשוב לאמץ את עקרונות האכילה הנכונה והבריאה בגיל צעיר ככל האפשר, וכדי לעבור לתזונה מאונת ונכונה יותר מומלץ להיעזר באנשי המקצוע המנוסים.

הגוף שלנו משתנה במשך השנים לכן יש להתאים את התזונה ולכלול רכיבים הנחוצים לגוף בכל גיל. בשנות ה-20 לחיינו אנו פעילים מאוד, מוציאים הרבה אנרגיה ושורפים בקלות קלוריות, אך עדיין חשוב לאמץ הרגלי אכילה נכונה ובמקום ג'אנק פוד ומזון מעובד ותעשייתי כדאי להוסיף לתפריט דגנים מלאים, ירקות, פירות, דגים, קטניות, בשר רזה וביצים, וכמובן יש להרבות בשתיית מים ולהימנע ככל האפשר ממשקאות ממותקים.

בשנות ה-30 וה-40 הגוף שלנו עובר שינויים רבים וגם הסטרס בא לידי ביטוי במחלות, מיחושים שונים, תחושות כמו עייפות מוגברות, עצבנות יתר ועוד. בגיל 40 ומעלה הגוף עובר שינויים הורמונליים, הוא זקוק לרכיבי מזון שונים לכן נהוג להוסיף לתפריט תוספי תזונה איכותיים.

באמצעות עקרונות התזונה הבריאה והנכונה מתאימים את התפריט לשינויים בגיל ובמצב הבריאותי. ראוי לציין כי אפשר לעבור לתזונה בריאה ונכונה יותר בכל גיל, גם כאשר מגיעים לגיל הזהב. עם זאת, כיום הרופאים ממליצים להקפיד על תזונה נכונה כבר מגיל הילדות וכך קל יותר להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת כדרך חיים.

עקרונות התזונה הנכונה והבריאה הם קודם כול להיות קשובים לגוף, להרבות בירקות ופירות, להימנע ממזון מעובד ולצמצם את המשקאות הממותקים. מומלץ להקפיד על זמני הארוחות, להימנע ממצבים בהם מתנפלים על המקרר בגלל רעב, וחשוב לאכול לאט וללא הסחות דעת בזמן הארוחה.     

תוכן עניינים

כתבות נוספות