שיעור במזון נא – קרקרים

ראשית, עובדים לדורותיהם בשנים הראשונות של סניף יהודה הלוי יעידו שאכלתי לא מעט מהקרקרים שהכנו. הסיבה פשוטה, אוכל נא לא מעייף, ונותן כח, וזה מה שהייתי צריך.

מעבר לזה, אתם יכולים לבדוק באינטרנט, פשתן הוא אחד הדברים הבודדים שהרבה מאוד תזונאים מגדירים כמזון על, ובמיוחד כמזון שלא ניתן להשמין ממנו (וזה אמירה מנחמת, כי לפשתן יש כ-440 קלוריות ל-100 גר' עם אחוזי שומן גבוהים). הסיבה היא כנראה שפשתן ממלא אותנו וכתוצאה כמובן מוריד את התאבון לדברים אחרים פחות בריאים.

ובשונה למזונות אחרים, פשתן כנראה רק בריא, בלי אבל. ודרך אחד מהנה לאכול אותו הוא להפוך אותו לסוג של צ'יפס, וזה פשוט (וזול) והדבר היחיד שעולה כסף הוא מכשיר מייבש, אבל תמורת השקעה חד פעמית של כ-1000 ש"ח (חדש מאתר ezidri.co.il, אבל העמידות גבוה, וכדאי לקנות משומש או בארה"ב; אקסליבור נחשב כהכי טוב, אבל כל מייבש אחר גם יעשה את העבודה), יהיה לכם קרקרים לאורך כל החיים, ובדומה לנבטים, מעט עבודה (השראה של זרעי פשתן, קצת רוטב סויה, קצת מים, אולי שום, אולי ממרח זיתים, או מה שבה לכם; מריחה על דפי טפלקס, ולהדליק את המייבש), כלומר סה"כ כולל שטיפת כלים (קופסה, דפי טפלקס), אולי רבע שעה עבודה עבור כמות של 4 ליטר פשתן מושרה.

באתר בודהה בורגרס ניתן לקרוא  על יתרונותיו של אומגה-3 ופשתן, ואם אתם מעדיפים הדרכה אישית, אז הגענו לשיעור היתכן אהוב עלי (מהנבטה של עדשים לא אצליח לעשות שיעור שלם).

וקרקר פשתן הוא אכן הנשנוש האולטימטיבי, כי אנחנו נכין אותו פעם אחד (אם אין מייבש, אז בתנור), ואחרי זה בכלי אטום הוא נשאר טרי וגם בריא. הסגולה הגדולה היא האומגה-3, וכדי לשמר אותו נצטרך מייבש, אבל גם כקרקר בתנור הוא מזין מאוד, ובגלל האחוז הגבוה של סיבים עדיין מאוד בריא.

אז נכין ביחד:

  • קרקר פשתן זיתים
  • קרקר פשתן עגבניות פסטו
  • קרקר בצל (עם קצת פשתן)
  • קרקר ברוקולי קישוי

חומר טוב, אתם תראו.

Pea Quiche Small
Arancini

תגובות

תגובות